top of page

כיצד לכתוב ספר עיון ואוטוריטה מרתק ומקצועי: 10 טיפים מובילים להצלחה

  • תמונת הסופר/ת: דן פרידמן
    דן פרידמן
  • 7 באוג׳ 2024
  • זמן קריאה 5 דקות

עודכן: 5 בפבר׳

דן פרידמן


מהו ספר אוטוריטה?

ספר אוטוריטה הוא ספר הנחשב לאמין, סמכותי ומוביל בתחום מסוים. ספרים אלו נכתבים לרוב על ידי מומחים בתחום ומכילים מידע מבוסס ומעמיק. רבים מתייחסים אליהם כמקור ידע מוסמך, והם משמשים פעמים רבות כמקור מידע בתחומים אקדמיים, מקצועיים ומחקריים.

 

כתיבת ספר אוטוריטה היא דרך אפקטיבית ביותר לבסס את מעמדכם/ן כמומחים בתחומכם/ן. ספר כזה לא רק נחשב לאמין ומוביל, אלא גם מרחיב את השפעתכם, מגביר את נוכחותכם הציבורית, ותורם להפצת מידע מקצועי מהימן. מעבר לכך, הוא יכול לסייע לכם בגיוס לקוחות חדשים, לקדם את הקריירה שלכם, להשאיר מורשת מקצועית ואישית, ואף לשמש כמקור הכנסה נוסף.


מדובר במסע שדורש לא רק ידע מעמיק וניסיון מקצועי משמעותי, אלא גם הבניה ותכנון שיתוו את תהליך כתיבת הספר שלכם והצלחתו - החל מהגדרת המומחיות שלכם ועד לפרסום וקידום הספר.


.אישה כותבת ספר עיון, אוטוריטה, עסקי. התמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית
כתיבת ספר אוטוריטה עסקי. התמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית.

סופר צללים

כתיבת ספר היא תהליך מורכב. יש המעדיפים לכתוב בעצמם, אך רבים מחליטים להיעזר בסופר צללים. אם אין לכם את הזמן או היכולת לכתוב את הספר בעצמכם, תוכלו להיעזר בסופר/ת צללים, לחסוך זמן יקר ולהתמקד בקידום הספר, העסק ובמשימות החשובות לכם.

 

סופר צללים (Ghostwriter) הוא כותב מקצועי שמייצר תוכן (במקרה זה – ספרים) עבור לקוחותיו, כשהקרדיט על היצירה מיוחס להם ולא לסופר עצמו. כותב צללים מיומן יידע להפוך את הרעיונות והניסיון שלכם לספר מקצועי ומרתק, שישקף את קולכם בצורה מדויקת.

 

למעשה, רבים מספרי העיון שקראתם או שתמצאו בחנויות הספרים נכתבו בעזרת סופרי צללים.


כריכת הספר:  חלומות כדרך חיים: שיטה לניהול רגשי ולצמיחה בחיים האישיים והמקצועיים בעת משבר, אובדן ושינוי במציאות משתנה.
אחד מספרי העיון שערכתי: חלומות כדרך חיים: שיטה לניהול רגשי ולצמיחה בחיים האישיים והמקצועיים בעת משבר, אובדן ושינוי במציאות משתנה. מאת: רונית קופר.

כיצד לכתוב ספר עיון ואוטוריטה?

אם החלטתם לכתוב בעצמכם, לפניכם רשימה מקיפה של עקרונות וטיפים שיעזרו לכם להפוך את הרעיון שלכם למציאות ולבסס את מעמדכם כאוטוריטה בתחום שלכם:

 

1. הגדרת מומחיות בכתיבת ספר: בחרו נושא שאתם מתלהבים ממנו ושיש לכם בו ידע נרחב וניסיון משמעותי. ההתלהבות והבקיאות יסייעו לכם לכתוב את הספר כבעלי אוטוריטה. כתיבה על נושא שאתם מכירים היטב, תהפוך את הספר שלכם למשכנע ומרתק יותר.

 

2. הבנת קהל היעד: ערכו מחקר מעמיק על קהל היעד שלכם. הכרת הצרכים, הרצונות והבעיות שלהם, תאפשר לכם להתמקד בנושאים שחשובים להם ולתת מענה לשאלות שמעסיקות את הקוראים שלכם, ובכך להפוך את הספר לרלוונטי עבורם.

 

3. זיהוי והגדרת המטרה: קביעת מטרות ברורות לספר והבנה מעמיקה של הקהל שלכם, יסייעו ביצירת תוכן ממוקד ויעיל. כך תוכלו לכתוב בצורה שתדבר אל הקוראים ותענה על הצרכים שלהם.

 

למשל, האם מטרת הספר היא למתג את עצמכם כמומחים בתחום, לקדם מוצר או שירות, או לחלוק ידע מסוים? חשוב להגדיר זאת מראש, ולתכנן את הספר בהתאם.

 

4. תכנון הספר והמבנה: תכנון קפדני של התוכן והמבנה יסייע לקוראים לעקוב אחר קו המחשבה והרעיונות שלכם, וייצור ספר קוהרנטי וקריא.

 

לצורך כך חשוב להקפיד על כמה עקרונות חשובים:

 

א. ביסוס האוטוריטה שלכם: חשוב להתחיל את הספר בהצגת הידע והניסיון שלכם, כדי שהקוראים יבינו מדוע כדאי להם להקשיב לכם.

 

ב. זרימה נכונה ומעניינת של הספר: ודאו שהספר מתקדם בצורה חלקה ומעניינת, כך שהקוראים יישארו מעוניינים ומעורבים.

 

ג. חשוב מאוד: שלבו סיפורים – סטוריטלינג (Storytelling): שילוב סיפורי חיים מרתקים ודוגמאות מסקרנות שלכם ושל אחרים (באישורם, כמובן), יעזרו להפוך את התוכן למעניין ומחובר יותר לקוראים ויסייעו לכם בבניית המסרים.

 

סטוריטלינג יכול להמחיש רעיונות מורכבים, להוסיף מימד אישי ואנושי ולאפשר לקוראים להיות יותר מעורבים רגשית בתוכן שלכם.

 

ד. כתיבה איכותית ומהודקת: דאגו שהספר יהיה כתוב היטב, ללא מידע מיותר או הסברים ארוכים מדי, ושהמסרים יהיו ברורים ופשוטים להבנה.




כריכת הספר: מועדון ה-100K: גלה את 4 סודות הכסף לצמיחה אגרסיבית בביזנס וכנס בלי בושה למועדון המתעשרים החדשים בחזית הדיגיטל.
ספר נוסף שערכתי: מועדון ה-100K: גלה את 4 סודות הכסף לצמיחה אגרסיבית בביזנס וכנס בלי בושה למועדון המתעשרים החדשים בחזית הדיגיטל. מאת: מנו בן הרוש, עידן וולר.

 

5. הצגת תובנות מקוריות: שיתוף תובנות חדשות ופרספקטיבות ייחודיות יכול למקד את תשומת הלב בספר שלכם ולגרום לו לבלוט יותר מספרים אחרים בתחום. זה לא רק ימתג אתכם כחדשנים ומובילים, אלא גם יהפוך את הספר שלכם ליוצא דופן ומעורר השראה.

 

6. שמירה על אמינות ומקצועיות: ודאו שהמידע בספר שלכם מבוסס על מחקרים ומקורות מהימנים ועל הניסיון המוכח שלכם, והקפידו להציג את התוכן בצורה מקצועית וברורה. כך תבססו את עצמכם כמקור מידע אמין ומכובד.

 

עריכה מקצועית


7. העזרו בעריכה מקצועית של הספר: ספר ערוך היטב הוא הבסיס לספר איכותי ומצליח.

עריכה מתחלקת לשלושה סוגים עיקריים:


א. עריכה ספרותית: רבים טועים לחשוב שבספר עיון אין צורך בעריכה ספרותית – אך מדובר בעריכה החשובה ביותר.

 

עריכה ספרותית מקצועית תעזור לכם לתכנן את הספר בצורה מסודרת שתסייע בהשגת המטרות שלכם. היא תסייע לכם לבנות מהלך נכון וברור ולשפר את זרימת הטקסט. היא גם תבטיח שהמסרים שלכם יעברו בצורה ברורה, ושהקוראים יוכלו להתחבר לתוכן ולהבין אותו בצורה הטובה ביותר.

 

ב. עריכה לשונית: עריכה לשונית תוודא שאין טעויות דקדוק, איות או פיסוק. היא תספק מבט רענן של אשת מקצוע נוספת, שתוודא שהכתיבה רהוטה ומהוקצעת. עורכים לשוניים לא רק מתקנים טעויות, אלא גם משפרים את הניסוח והבהירות של הטקסט, מה שהופך אותו לקריא ומקצועי יותר.


ג. הגהה: הגהה היא השלב הסופי של תהליך העריכה. לרוב היא מתבצעת על ידי עורכת לשונית. הגהה מתבצעת לרוב לפני ואחרי העימוד, ומבטיחה שאין טעויות שחמקו מעיניכם ומעיני העורכים הקודמים. המטרה היא להבטיח שהטקסט יהיה רהוט וללא שגיאות כתיב, תחביר או ניסוח.


* אני ממליץ להשתמש בבעלי מקצוע שונים לכל אחד משלבי העריכה, כדי לקבל חוות דעת מגוונות, וליהנות ממעבר נוסף על ידי אנשי מקצוע בעלי פרספקטיבות שונות. זה יבטיח שהספר שלכם יהיה איכותי, מדויק ומקצועי ככל האפשר.

 

8. בחירת כותרת מושכת: כותרת טובה יכולה למשוך את תשומת הלב ולעורר את סקרנות הקוראים.

 

אם בחרתם בכותרת מתחכמת או שיווקית (וגם אם לא), כדאי להשתמש בכותרת המשנה של הספר כדי להסביר במה הוא עוסק. זה יעזור לקוראים להבין את נושא הספר וגם ישפר את איתורו בעזרת שימוש במילות מפתח (Keywords).

 

9. עיצוב הספר: חשוב שייעשה על ידי מעצבים מקצועיים ויתאים לסגנון המוכר בשוק, כדי שהקוראים יבינו במהירות לאיזה ג׳אנר הוא שייך ושהוא רלוונטי עבורם.

 

העיצוב צריך גם לשקף את המיתוג האישי שלכם ולהותיר רושם ראשוני חזק. עיצוב מוקפד ומחושב יכול לגרום לקוראים להתעניין בספר ולזהות אתכם כמומחים בתחום.

 


כריכת הספר: כסף והשקעות: ארבעת היסודות לצמיחה כלכלית.
ספר נוסף שערכתי: כסף והשקעות: ארבעת היסודות לצמיחה כלכלית. מאת: עמית עשת.


10. פרסום וקידום הספר: לאחר שסיימתם לכתוב ולערוך את הספר, הגיע הזמן לפרסם ולקדם אותו כדי להגיע לקהל הרחב. עליכם לשקול האם להוציא לאור את הספר בעצמכם או דרך הוצאה לאור מסורתית. כל אפשרות מציעה יתרונות וחסרונות שכדאי לשקול בקפידה (אליהם אתייחס בפוסט אחר, בעתיד).

 

בנוסף, שימוש נכון וחכם במדיה חברתית ובערוצי שיווק נוספים, כמו בלוגים, פודקאסטים ורשימות תפוצה, יכול לעזור להגדיל את החשיפה לספר. חשוב לבנות תוכנית שיווקית מקיפה שתכלול גם פעילויות פרסום מקומיות (אם רלוונטי) וגם דיגיטליות, כדי להבטיח שהספר שלכם יגיע לכמה שיותר קוראים פוטנציאליים.

 

צריכים עזרה נוספת? אני כאן בשבילכם! מוזמנים לפנות אליי בכל נושא שקשור לתכנון הספר, ליווי בתהליך הכתיבה, עריכה ספרותית, כתיבת צללים, שיווק, הפצת הספר ועוד.

 

אני כותב ועורך ספרים באנגלית ובעברית.


בואו נכתוב יחד ספר שירשים וישפיע על הקוראים שלכם, ואף יגדיל את הכנסות העסק שלכם!


ניתן ליצור איתי קשר כאן:


תגובות


bottom of page